My mother was very sweet to take me and my son on a holiday to Estonia last week. I've been to Tallinn before and didn't like it that much, but

Pärnu was so much nicer! The town was beautiful with it's old buildings, the sea and the nature in general. We walked a lot everyday and at first my

feet were in so much pain! By the end of the week I got used to all the walking and could've actually done more of it, but unfortunately we had to leave.

It's not as fun to walk in my town, because I know every corner of it and it doesn't feel like exploring.

 

A few selected pics. For more, go to my Flickr.

 

 

Nyt muuta asiaa. Tuntuu vähän ikävältä kirjoittaa tästä, mutta olen joutunut aivan liian monesti asian uhriksi, joten päätin nostaa

tämän esille. Ihmiset jotka lainaavat asioita toisilta, eivätkä palauta ajoissa, tai ollenkaan.  Mikä pahinta, monet suuttuvat asiasta, jos

heitä muistutetaan! En ymmärrä tätä ollenkaan. Jos sinulla on jotain mikä kuuluu minulle ja haluan sen takaisin, miksi pitää suuttua, jos ystävällisesti muistutan asiasta?

Onko se jokin puolustusreaktio, aiheuttaa toiselle pahaa mieltä ja syyllisyyttä, koska on pyytänyt tavaroitaan takaisin? Jos itse lainaan jotain, minulle tulee samantien tunne,

että olen velkaa ja minun on palautettava se nopeasti. Yleensä välttelen erityisesti rahan lainaamista toisilta (jopa läheisiltäni!) tämän takia.

Eikö muille tule kauheita omantunnon tuskia, jos ei palauta asioita ajoissa? Olen tullut siihen tulokseen, ettei kannata sanoa kenellekään "Ei ole kiirettä palautuksen kanssa",

sillä et luultavasti näe tavaroitasi enää ikinä sen jälkeen. Minulle on käynyt liian monesti näin. Yksikin entinen ystävä lainasi minulta kymmenisen DVD:tä,

sitten pisti välit poikki minulle tuntemattomista syistä, enkä koskaan nähnyt DVD:itäni sen jälkeen. Usein ajattelen, kun hän katselee näitä minulle kuuluvia elokuvia,

miettiikö hän että ne ovat minun omaisuutta, vai onko hän vain kätevästi pyyhkinyt asian mielestään?

 

Onko joku lainannut sinulta tavaroita tai rahaa, eikä palauta niitä, vaikka olet jo monesti muistuttanut?

Vai oletko vain sopeutunut ajatukseen, ettet saa tavaroitasi enää takaisin? Ja sitten lainaajille, suututteko, jos teitä muistutetaan asioista, joita olette lainanneet

ja jos näin on, niin minkä takia? Mikä on mielestänne sopiva laina-aika tavaroille (esim kirjoille, elokuville, vaatteille) ja rahoille jos erikseen ei sovita palautuksen ajankohdasta?

Voiko myös olla niin, että joltakin on lainattu jotain, eikä palautettu ja hän kostaa seuraavalle samalla tavalla? (ketjureaktio: anna pahan kiertää)

 

Omistettu kaille, joilla on jotain toisen omaa. :P